środa, 22 stycznia 2014

#20 Basia Ritz & Damian - Mussaka - grecka zapiekanka

No to czas na wczorajszą potrawę, którą zrobiłem ale nie miałem czasu na wstawienie jej tutaj.
Poniedziałek to ostatni dzień moich zmagań "naukowych", więc do wtorku mogą być lekkie poślizgi ale potem już nic takiego nie będzie miało miejsca. No chyba że dostane się do " Ugotowanych" :))
                       
Wczoraj była Mussaka, czyli tradycyjna grecka zapiekanka.

Zapiekanka złożona z warstw:
ZIEMNIAKI- ugotowane w mundurkach, obrane i pokrojone w plastry
BAKŁAŻAN- smażony na głębokim oleju do złotego koloru
MIĘSO WOŁOWE- o tym za chwilke :)
Znów bakłażan i znów mięso
BESZAMEL- czyli masło, mąka i mleko- no i oczywiście sól, pieprz i gałka muszkatołowa :))

Mięso- mielone , wołowe. Najpierw zeszkliłem cebulę z czosnkiem, dodałem mięso- zarumieniłem. Dolałem wywaru, który powoli sobie odparował. Następnie dodałem puszkę pomidorów i 2 łyżki koncentratu pomidorowego. Sól, pieprz i CYNAMON :) GOTOWE :)

Zapiekać w 170 ° C przez około 45 minut :)

1 komentarz: