środa, 3 września 2014

VEGEburger Almette :)

Nareszcie wróciłem na właściwe tory i od wczoraj będę dodawał dla Was wpisy i przepisy systematycznie. W niedługim czasie pojawi się krótka relacja z mojej autostopowej podróży do Grecji :) Chciałem odkryć smaki tamtejszej kuchni... ale po więcej zapraszam wkrótce :) Chciałbym Wam się również pochwalić, iż w niedziele będzie premiera magazynu " Kocioł"- dzieło dolnośląskich bloggerów kulinarnych, w którym ja równiez biorę udział :) 
Aby być na bierząco śledźcie mój profil na Facebook'u

Dzisiaj coś dla wegetarian- vege burger :) 


Składniki: / na 4 burgery/

- 2 szklanki kaszy jaglanej
- pół szklanki ziaren słonecznika
- łyżeczka czarnuszki
- łyżka sezamu
- łyżka musztardy sarepskiej
- łyżka koncentratu pomidorowego
- 1 jajko
- sól, pieprz, bazylia, tymianek, ostra papryka
- łyżeczka majonezu
- pół opakowania Almette z ogórkiem i szczypiorkiem
- ząbek czosnku
- sałata
- czerwona cebula
- pomidor
- 4 bułki
















Przygotowanie :

1. Ugotować kaszę według wskazówek na opakowaniu
2. Wystudzić ją, a następnie dodać : słonecznik, czarnuszkę, sezam, musztardę, koncentrat pomidorowy,jajko, łyżeczkę serka Almette i przyprawy- aby burger był dobry trzeba go dobrze przyprawić !!!
3. Smażymy burgery na rozgrzanym oleju aż do zrumienienia.
3. Robimy sos : serek Almette mieszamy z majonezem oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
4. układamy burgera : Na przypieczoną bułkę nakładamy liść sałaty, plasterki pomidora, czerwoną cebulę, burgera jaglanego, sos " Almette" i drugą część bułki :)

PS: Nie byłem przekonany do burgerów bezmięsnych, ale po spróbowaniu tego, zmieniłem zdanie ! :)



4 komentarze:

  1. To jest boskie :) Szkoda, że trochę pośpieszyłeś się z przepisem bo planuję akcję kanapkową, która czeka na akceptacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego ! Wymyśle kolejną kanapkę do Twojej akcji :)

      Usuń
  2. Oj, koniecznie muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń