wtorek, 1 lipca 2014

Żytni quiche (tarta) z botwinką i cheddarem

Sezon na botwinkę w pełni :) Uwielbiam zupę z botwinki, którą mógłbym jeść codziennie, do tego kromka chleba z masłem... mniam, nic więcej nie potrzeba. Młode buraczki można bez wątpienia wykorzystać w inny sposób, na przykład tak jak ja, zrobić - quiche ! Quiche to nic innego jak wytrawna tarta, zalana masą jajeczną. Nic trudnego, a sposobów wykorzystania milion :) Mój eksperyment dzisiaj, to ciasto kruche na żytniej mące. Przyznam że eksperyment jak najbardziej udany :)) 

Pogoda nas dzisiaj nie rozpieszcza, dlatego taka tarta, kubek ciepłej herbaty i dobry film lub książka to ideał na dzisiaj :)


Składniki:
CIASTO:
- 200 g mąki żytniej jasnej
- 100 g masła
- suszony rozmaryn
- 2 łyżeczki wody
- sól
FARSZ: 
- botwinka ( u mnie 5 buraczków z łodyżkami)
-3 ząbki czosnki
- łyżka masła klarowanego
- 150 ml śmietanki 30 %
- 2 jajka
- cheedar
- sól
- pieprz
- gałka muszkatołowa








Przygotowanie:
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto, które wkładamy na 20 minut do lodówki
2. W tym czasie kroimy drobno czosnek i botwinkę. Na rozgrzanej patelni z masłem klarowanym smażymy czosnek oraz botwinkę przez około 4 minuty, następnie zalewamy delikatnie wodą i dusimy aż do zmiękczenia buraków i odparowania wody.
Wszystko przyprawiamy solą, pieprzem i gałką.
3.ciasto rozwałkowujemy do wysmarowanej masłem formy, nakłuwamy widelcem i pieczemy przez 15 minut w 180­° C .
4. Przygotowujemy masę jajeczną ze śmietany jajek i sera, oraz pieprzu i gałki muszkatołowej.
5. Na upieczony spód wkładamy botwinkę oraz zalewamy masą jajeczną



                        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz