niedziela, 2 marca 2014

#55 Basia Ritz & Damian- Zrazy wieprzowe z buraczkami i kaszą gryszaną

Ale narobiłem tyłów :( No ale nadrabiam wpisy dzisiaj. Więc jeżeli dobrze policzyć to zostało 10 dni do końca wyzwania :)
Ostatnio dostałem pytanie czy po zakończeniu wyzwania kończę pisanie bloga ?
Nie, uwielbiam gotować i taki blog dodaje mi tylko coraz więcej przyjemności z tego, więc na pewno nie zaprzestanę go prowadzić :) Będę dodawał swoje własne autorskie przepisy, a może zacznę testować kolejną książkę :) Zobaczymy :) Póki co czekam na zapowiedź castingów do MasterChef'a :)))
                                             
Dzisiaj niezgodnie z przepisem, ale postanowiłem, że te ostatnie przepisy troszeczkę pozmieniam:)
Dlatego " Zrazy wołowe" z książki zmieniły się w zrazy wieprzowe.
Na koniec zostawiłem przepisy może nie trudne, co ze zdobyciem składników do nich był problem, ale zobaczycie jak z tego wyszedłem :)

Kuchnia śląska jest mi znana, bo bardzo ją lubię:) Więc kasza gryczana, buraczki i zrazy to danie, które już nie raz robiłem :)
Jak zrobić zrazy ????

Potrzebujemy:
wołowinę zrazową- u mnie sznycel wieprzowy
2 cebule
musztardę
plasterki boczku
ogórki korniszone
2 łyżki mąki
1 marchewka
1/4 selera
spora garść suszonych grzybów
sól, pieprz

Mięso dzielimy na plastry, bijemy tłuczkiem aby były cienkie.
Cebulę pokroić na cząstki.
Mięso posolić, popieprzyć, posmarowac musztardą, położyc boczek, korniszon i cebule i zwinąć :)
Oprószyć mąką i zrumienić. dodac marchew, seler, zalać wodą. Dodac grzyby i dusić na wolnym ogniu około 3 godziny ( ja dusiłem około 40 minut) do miękkości :)



1 komentarz: