poniedziałek, 6 stycznia 2014

#5 Basia Ritz & Damian- Alzackie podpłomyki

Dzisiaj 5 dzień mojego wyzwania- ten czas strasznie szybko leci.

Alzackie podpłomyki ! Jest to ciasto takie jakie robię na pierogi, a przygotowane a'la pizza. Ale wiecie co- jest naprawdę pyszne.


Chrupiące ciasto, chrupiący boczek i słodka cebulka genialnie się razem komponują.

W przepisie są 2 drogi ich przygotowania, a dokładniej pieczenia.
Jedna metoda uda się tylko wtedy gdy mamy kamień do pieczenia- ja niestety jeszcze takiego nie mam.
Druga metoda genialna dla mnie- czyli zwykła blacha:)

W książce czas pieczenia właśnie na blaszce wynosi 10-12 minut. Ja pilnując moje wspaniałe podpłomyki wyłączyłem je po 8 minutach. Sprawdza się stwierdzenie że każdy piekarnik jest inny :)

Efekt końcowy inspiruje do nowych przepisów jak np. pieczone pierogi których jeszcze nigdy nie robiłem. Po spróbowaniu tego ciasta najbliższa moja potrawa poza książką to właśnie pieczone pierogi :))


1 komentarz: