piątek, 31 stycznia 2014

#28 Basia Ritz & Damian- Jajka w koszulkach


Dokładniej jajka w koszulkach na pikantnych kurkach. Danie które Basia wykonała w programie MasterChef i dzięki niemu przeszła do finałowej 14 :)
                                           
Kurki jak to kurki... występują tylko w krótkim czasie jako świeże. Niestety musiałem pominąć ten element potrawy, czego bardzo żałuje, ale gdy tylko pojawią się te grzyby, będzie to pierwsze co zrobie :)

Jajka w koszulkach- jeżeli robicie je pierwszy raz, to nie przejmujcie sie że Wam to wyjdzie. Ja trenowałem długi czas żeby jajka w koszulkach wyszły mi takie jak powinny. Stałem przy garnku z wodą i mierzyłem czas stoperem, aż w końcu wyszły mi idealne.
                                    
Basia również trenowała ! :) Jak pisze w książce ugotowała 30 jaj zanim wyszło jej jako IDEALNE :)

No własnie jak takie jajko ugotowac- Ugotuj 2 litry wody. Gdy będzie wrzeć wlej 3 łyżki octu i sól. Gdy to się zagotuje trzepaczką zrób wir w garnku i w sam środek wbij ostrożnie jajko. Gotuj 3-4 minut. U mnie 3 minuty wystarczyły :)
I gotowe! Jajko w koszulce powinno mieć kształt kuli mozzarelli.

1 komentarz:

  1. Cześć:) super blog :) obserwuję i zapraszam do mnie :) http://agaslodziak.blogspot.com/ pozdrawiam Aga :)

    OdpowiedzUsuń