piątek, 24 stycznia 2014

#22- Basia Ritz & Damian - Tajska zupa kokosowa


Czas na Tajską zupę kokosową. Powiem Wam że jak tylko będę miał więcej wolnego czasu, to muszę zataić sekrety tajskiej kuchni. Powoli się do tego przygotowuje- mam już WOK ! :)
                                       
Zupa kokosowa, czyli głównym skłądnikiem było mleko kokosowe. Ten składnik jest dostępny teraz w każdym sklepie po niewielkiej cenie, więc to nie problem.
Co do składników tutaj problemem stały sie liście limonki kaffir. Wchodząc do sklepu najpierw poszedłem szukać ich na dziale warzywa i owoce. Panie ekspedientki niestety mi nie pomogły, mówiąc że maja tylko liście bananowca :))
                                            
Panie na dziale przyprawy suszone również nic nie wiedziały, a wrecz powiedziały mi że nie ma czegoś takiego.

Zapamiętując ten składnik zapamiętałem tylko LIŚCIE LIMONKI i to był błąd- kiedy naprowadzałem trzecią panią na ten składnik przypomniało mi sie że w liście składników w książce było słowo KAFFIR. Gdy to powiedziałem pani od razu zaprowadziła mnie na miejsce, ale powiedziała że to nie limonka tylko Kafir. Że to są całkiem inne rzeczy.
Jak wróciłem do domu od razu " wygooglowałem" sobie liście limonki kaffir i okazało sie że to jedno i to samo :)

Do całej zupy dodane były pieczarki, papryka, cebulka ze szczypiorku i pierś z kurczaka:)

                                     

1 komentarz: