niedziela, 2 lutego 2014

#31 Basia Ritz & Damian- Sernik Pani Teraski

Przepis zaczyna się opowiadaniem skąd został zaczerpnięty... Jest to przepis, który mama Basi przyniosła od fryzjera :) Odkryło to jedną z wielu zagadek które zadaje sobie- co kobiety robią tyle czasu u fryzjera ?! To się dowiedziałem - wymieniają się przepisami !
                                           
Sernik robiony na kruchym spodzie, który piecze się razem z masą. Ja zawsze zanim wlałem masę na kruche ciasto podpiekałem je wcześniej, a dopiero po przypieczeniu wlewałem masę i piekłem dalej.

Mimo tego sposobu ciasto kruche upiekło się idealnie.

Masa nie zawierała mąki- nic a nic. Trzeba było dodać do niej za to aż 10 jajek- no ale jeżeli nie ma mąki to coś musi trzymać strukturę ciasta - wszystko jest dokładnie przemyślane :)

W masie serowej jest skórka i sok z cytryny więc jest delikatny cytrusowy aromat. Rodzynki i kandyzowana skórka z pomarańczy również robią swoje i równoważą kwaskowaty smak cytryny :)

1 komentarz: